Ana içeriğe atla

TEDU 102: Topluma Hizmet Ederek Öğrenme

Topluma gerçekten katkı sağlamak ister misin? Bu derste, arkadaşlarınla ekip çalışması yapacak, Sivil Tplum Kuruluşlarıyla iş birliği içinde çalışacak ve aktif bir yurttaş olmanın ne anlama geldiğini keşfedeceksin. Sahada gerçekleştireceğin projelerle liderlik ve iletişim becerilerini geliştirirken gerçek toplumsal sorunlarla ilgileneceksin. Dönem sonunda ise hazırladığın projeyi TEDU102 Festivali’nde poster sunumuyla paylaşma fırsatı bulacaksın.

Ders Kaynakları:

Cress, C. M., Collier, P. J., & Reitenauer, V. L. (2023). Learning through serving: A student guidebook for service-learning and civic engagement across academic disciplines and cultural communities. Taylor & Francis. 

Berman, S. (2006). Service learning: A guide to planning, implementing, and assessing student projects. Corwin Press.

Dersin AdıTopluma Hizmet Ederek Öğrenme
Dersin KoduTEDU 102
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin farklı topluluklarda ve topluluk temelli kuruluşlarda çalışan insanlarla çalışırken eleştirel bir bakış açısı ve etik bir yaklaşım geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Dersin amaçları, topluluk katılımını ve bağlam içinde çalışmayı anlamak; topluluktan bilgi toplamak, analiz etmek ve karşılıklı yarar sağlayan ortaklıklar getirecek topluluk katılımı projeleri geliştirmektir. Ders ayrıca öğrencilerin liderlik ve etkili iletişim becerilerini desteklemeyi ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri konusunda farkındalıklarını artırmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları
  1. Topluluğun sorunlarını, ihtiyaçlarını ve kaynaklarını belirlemek.
  2. Etik topluluk katılımı ve karşılıklı yarar sağlayan ortaklıklar kurma becerisini göstermek.
  3. Girişimde bulunmak, talimatları takip etmek, liderlik etmek ve sorunları çözmek gibi topluluk temelli proje yönetimi becerilerini uygulamak.
  4. Sürdürülebilir bir gelecek için hizmet ve sosyal sorumluluğun değerini anlamak.
  5. Etkili dinleme ve çatışmaları çözme gibi işbirliği ve liderlik becerilerini kullanın.
  6. Kendinizi ve başkalarıyla olan etkileşim düzeyinizi değerlendirin.
AKTS1